۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

ما چگونه ما شدیم




۳۸ نظر:

آی سودا گفت...

این عکس دستشویی را از کجا اوردی؟ دارم فکر می کنم چجوری از این مکان استفاده می کنن؟ دوتا دوتا می رن دستشویی؟

مجتبی گفت...

:)))
و شاید باید گفت بعضی از ما چگونه ما ماندیم؟
یک ایملی دریافت کردم پر از این عکس ها بود و ماشالله آنقدر هم زیاد بود که نگو
گاهی از این اتفاق ها فقط در ایران می افته

ناشناس گفت...

موضوع واسه نوشتن نداری این عکسها چیه میزاری مجبور نیستی وقتی چیزی به فکرت نمیرسه پست بزنی
ایسودا مثل اینکه هوس کرده بره این دستشویی

درخت ابدی گفت...

سلام.
هنر قرینه سازی ایرانی!

فرزانه گفت...

سلام محمدرضا
ظاهرا به همین علت گفته می شود هنر نزد ایرانیان است و بس !

نفیسه گفت...

ماشاله ایرانیها همیشه از هر ور بوم میفتن یه بار این وری و یه بار هم اونوری.یا از فرهنگ و تمدن چندین هزارساله سخن می رانند یا در قعر بی تمدنی شناورند.

نوستالژیک گفت...

دوتایی نمیرن دستشوی آی سودا!یکیش واسه محکم کاریه!

نجیبه محبی گفت...

سلام ظاهرا" دو تا عکس اینجا گذاشتی که اولی برای من باز نمیشه

وحید گفت...

سلام

میگن ، یکی از جاهای مناسب برای فکر کردن ، اونجاس .
این نمونه2تایی هم، برای روشننفکراس.
چون اونا بیشتر از همه فکر می کنن ، که دارن فکر می کنن .

اكنون گفت...

سلام
ديروز عصر راننده قطار شركت مترو بعد از دو سه بار تذكر به آقايي كه سوار واگن جلويي مختص خانم‌ها شده بود،(صدايش از داخل بلندگوها پخش مي‌شد) گفت: «شما يا آقا نيستند يا محترم نيستيد.»
من خوب متوجه نشدم كه او در حال دفاع از حقوق خانم‌ها بود يا تحقير آن‌ها.

ناشناس گفت...

برنامه‌های تلویزیون اختصاصی موسوی اعلام شد!

یک سایت ضدانقلاب که چند روز پیش، روند صدور بیانیه از سوی آقای موسوی را با یک کاریکاتور مسخره کرده بود، در مطلبی با اشاره به برخی صحبت‌های وی درباره تاسیس تلویزیون اختصاصی، این موضوع را مضحک نامیده است.

به گزارش شبکه ایران، اقدامات و مواضع میرحسین موسوی در ماه‌های اخیر و موضع انفعال شدید او باعث شده تا حامیان سابق وی نیز نسبت به این اقدامات واکنش منفی نشان بدهند و او را مسخره کنند.

یک سایت ضدانقلاب که چند روز پیش، روند صدور بیانیه از سوی آقای موسوی را با یک کاریکاتور به تمسخر گرفته بود، در مطلبی با اشاره به برخی صحبت‌های وی درباره تاسیس تلویزیون اختصاصی، این موضوع را مضحک نامیده است.

این سایت نوشته است: "به دنبال گمانه زنی درباره احتمال راه اندازی تلویزیون جنبش سبز‌، روابط عمومی این تلویزیون فهرست برنامه‌های خود را درهفت روزهفته به این شرح اعلام کرد:


۷ بامداد‌: قرائت آخرین بیانیه‌های موسوی‌، کروبی و رهنورد

۸ بامداد: موسوی درسالی که گذشت

۹ بامداد‌: سریال تلویزیونی اصلاح طلبان‌: چگونه مردم را سرکار بگذاریم

۱۰ بامداد : مجلس شعرخوانی در مدح موسوی و برو بکس

۱۱ بامداد : فیلم سینمایی: چرا اصلاح طلب شدم؟

۱۳:۰۰ :بیانیه های درخواستی

۰۰:۱۴ :منشور سبز درسالی که گذشت

۱۶۰۰ :برنامه کودک و نوجوان ویژه تمجید و تعریف از بانوی جنبش سبز زهرا رهنورد

۱۷:۰۰ :سریال تلویزیونی :دید و بازدید رهبران جنبش

۱۸:۰۰ :‌موسیقی و تصویر:اجرای سرود محبوب روح منی موسوی

20:00 :بیانیه‌های درخواستی (تکرار)

۲۱:۰۰ :نگاهی به آینده؛ پیش بینی روند بیانیه های احتمالی صادره در ۴۰ سال آینده."

گفتنی است به دنبال بالا گرفتن اختلاف در میان حامیان میرحسین موسوی، روند پرخاشگری و فحاشی این سایت‌ها به یکدیگر وارد فاز جدیدی شده است.

رهگذر گفت...

اکنون چقدر عاقلی
خوب پسر خوب اگر مثلا به یک خانوم بگن اقا نیستی اقایان تحقیر میشن یا اگر به یک اقا بگن خانوم نیستی ایا خانومها تحقیر میشن
وقتی به یکی بگن خانوم محترم فلان کار را نکن و او انجام بده بهش میگن شما یا خانوم نیستی یا محترم نیستی
ایا این تحقیر اقایان است
هر کسی و هر چیزی و... را بر اساس شرایط و و یژگیهای خودش تعریف میکنن و انتظار دارن و این کار توهینی به غیر ان چیز نیست

هیوا گفت...

متاسفانه از این دست عکس ها زیاد دیده ایم و حتی برخورد مستقیم داشتیم!

م.ایلنان گفت...

آقاجان ، به قربانت ، تا حالا موتور سواری دو ترکه دیده بودیم، دوچرخه سواری دو ترکه همدیده بودیم همین جور بگیر بیا تا نامه های دو ترکه(قبضه) ساندویچ دو ترکه(دو نونه) و ... اما خداییش تا حالا توالت دو ترکه ندیده بودیم که با سلام و صلوات دیدیم و باقی برای بقا.

برزین گفت...

سلام
افراطی گری و خارج شدن از دایره میانه روی خصیصه جامعه ایرانی است . متاسفانه این خصیصه هم در لایه های مختلف جامعه عمق پیدا کرده و نیازمند بررسی جدی است .

جواد خراسانی گفت...

سلام، شرط می بندم این توالت خونه ای که دیوارش را توی عکس اولی می بینیم!

پدرام گفت...

عجب!

ناميرا گفت...

ما هنوز،ما نشده ايم...

سیدعباس سیدمحمدی گفت...

سلام علیکم.
با توجه به پارچ آب در عکس، احتمالاً این مکان کارکرد WC ندارد و احتمالاً یک جور کافه تریای سنّتی است!

دمادم گفت...

ما چگونه ما می شویم!

atekeh گفت...

بابا کارکرد این دستشویی برای مامان باباهاییه که بچه هاشون رو باید ببرن دستشویی دیگه...سعی کنین خیلی پیچیده جلوه بدیم

م.موسوی گفت...

زیاد به دل نگیر، تصویر اولی تساهل رو خوب یاد نگرفته ولی برعکس تصویر دومی سرشاره از تسامح هستش! تازه "تصاویر باورنکردنی" رو یه گوگل کن ببین چه کره امت شهید پرور!
شاید واسه این دوتا عکس یه کم زیاد باشه، ولی اگه تصویرهای قبلی رو هم لحاظ کنم، باید بگم که بالاخره توی تعاریف فلاسفه از انسان، لفظ حیوان پشتبد همشون هست.
ضمنا کامنت atekeh بسیار جالب بود!!
از این مسائل که بگذریم، ما معتقدیم که عامه ی مردم باید بیشتر از که هست، به سمت آگاهی و تفکر انتقادی سوق داده بشن، شما معتقدید که انسان(شهروند پوپر) همینه که هست و ساختار و قوانین جامعه به حسب همین انسان واقعی باید برپا بشن! حالا بسازیم با همینه که هست.

م.موسوی گفت...

زیاد به دل نگیر، تصویر اولی تساهل رو خوب یاد نگرفته ولی برعکس تصویر دومی سرشاره از تسامح هستش! تازه "تصاویر باورنکردنی" رو یه گوگل کن ببین چه کره امت شهید پرور!
شاید واسه این دوتا عکس یه کم زیاد باشه، ولی اگه تصویرهای قبلی رو هم لحاظ کنم، باید بگم که بالاخره توی تعاریف فلاسفه از انسان، لفظ حیوان پشتبد همشون هست.
ضمنا کامنت atekeh بسیار جالب بود!!
از این مسائل که بگذریم، ما معتقدیم که عامه ی مردم باید بیشتر از که هست، به سمت آگاهی و تفکر انتقادی سوق داده بشن، شما معتقدید که انسان(شهروند پوپر) همینه که هست و ساختار و قوانین جامعه به حسب همین انسان واقعی باید برپا بشن! حالا بسازیم با همینه که هست.

ميله بدون پرچم گفت...

در مورد شعار كه چيزي نميشه گفت!!
ولي دستشويي ها چيز تازه اي نيست من مشابهش رو با طرح قديمي در روستا ديده بودم بيش از 30 سال پيش و البته بي علت نبود و كاركرد ويژه اي براي تخليه داشت كه جاي توضيحش اينجا نيست (البته همزمان استفاده نمي كردند!)كه با سيستم هاي نوين ديگه معنايي از اون لحاظ نداره اما در استاديوم آزادي و مكانهاي پر رفت و آمد نظير آن در داخل و خارج موجوده كه به صورت سرپايي و فوري فوتي قضاي حاجت انجام بشه. ولي حالا با اين وضعيت ميشه اونو كاريكاتوري از تركيب سنت و مدرنيته فرض كرد!

ققنوس خيس گفت...

D:

ارغوان گفت...

کلی خندیدم. جالب بود.

فاطمه گفت...

سلام
خوب بايد بگم توي همچين دستشوي هايي ...
نمي دونم كي ميره داخلش
!!!
پيشم بيا

سیدعباس سیدمحمدی گفت...

از صادق تا صادق

http://www1.voanews.com/persian/news/iran/DeathPenalty-Iran-2010-06-01-95337764.html

ندا گفت...

سلام
واقعا مایه ی افتخاره !!!

م.موسوی گفت...

سلام رفیق
ما از رادیکالش هم هول نمی کنیم، چه رسد به دمکراتش؛ اینکه فرمودین از پوپر بخونیم، برای خودم هم عجیبه که بیشتر کتابایی که من اخیرا درگیرشونم از متاخرین لیبرال هست(پوپر که جای خود داره و یه نمه چپ هم می زد). رفیق من شاگرد همون دکتر مردیها هستم که دوستان لیبرال در حد بت می پرستنش و متاسفانه خیلی کم از نوشته هاش رو می خونن!
نمی دونم چرا شمادوستان لیبرال موقع انتقاد که میرسه به یکمرتبه گارد میگیرین و اون همه ادعای آزاداندیشی رو کنار میذارین! من نیومدم اینجا که از پوپر برات بنویسم که بهتر از من خوندی و میشناسیش!؛ ولی مفهوم دمکرات رو که در پسوند ایده ات نوشتی رو یه وجه مشترک دونستم تا شاید بشه یه چیزایی از هم یاد بگیریم. اگه جایی از حرفام بهت برخورده، عذر میخوام.

م.موسوی گفت...

ضمنا چرا هر کسی که یه نمه چپ بزنه، شما زود ربطش میدین به بلشویک هایی مثل لنین و امثالهم؟!؟ البته قبول دارم که کوتاهی از خود ماست که توی شناسوندن سوسیالیسم دمکرات کم کاری کردیم ولی با این حال انتظارم از شما این بود که به تفاوت بین سوسیالیسم و چپ و پوپولیسم قائل باشید. اگه قرار باشه صرفا وجه اشتراک ها رو دنبال کنیم، ریشه ی فاشیسم میرسه به ناسیونالیسم لیبرالی و آنتاگونیسم سوسیالی! تفنگت رو زمین بگذار رفیق، چرا همش کره ی شمالی؟ یه نظر بندازین و ببینین دولت های اخیر کشور های لیبرالی الان دست کیه؟ جز اینه که در غریب به اتفاق شون سوسیال دمکرات ها و سوسیالیسم علمی گردونه رو می چرخونن؟
از طرفی اگه نظر شما این باشه که توی اون قبیل کشورهای به یمن وجود ساختار لیبرال (از جهت ساختار اجتماعی و نه سیاسی) هست که چپ ها تونستن ابراز وجود کنند، کاملا حرفتون رو تصدیق می کنم. شاید هضمش یه کم مشکل باشه ولی نظر بسیاری بر اینه که راه برپایی یک ساختار سیاسی سوسیالیسم علمی، وجود یه جامعه ی لیبرال(ایضا از لحاظ اجتماعی و نه سیاسی) هستش. به هر حال سعی کنیم بتونیم همدیگه رو تحمل کنیم که در غیر اینصورت تجربه ی تلخ گذشته تکرار میشه.

مقداد گفت...

کاش برای مطلب عنوان دیگری انتخاب می کردید.اجبارا یاد زیبا کلام می افتم و از اینکه بی سوادیش به ذهنم خطور می کند ناراحت می شوم

حامد گفت...

صندوق صدقات توی عکس اول نشون میده که ما همیشه به فکر نیاز مندان هستیم ، حتی در زمان بوق نزدن
توی عکس دوم ، اونایی که میرن اینجا ، چجوری خودشون رو با سطل میشورن ؟

Seyyed Abbaas گفت...

فردی به نام مجید فضیلت که خود را این گونه معرفی کرده


مجید فضیلت هستم با تمام تلاشم از آرمان هایم دفاع خواهم کرد و هیچ گاه این قلم را زمین نخواهم گذاشت قلمم تیز است اما این روزها قلب قلمم شکسته است


در
http://majidfazilat.blogfa.com/post-459.aspx
مقاله ای نوشته که شاید جلوه ای از «قلم تیز» و «قلب شکسته ی قلمش» است:






در حمام چه گذشت..
تنی چند از سران فتنه به همراه خواص بی بصیرت با حضور در حمام عمومی ضمن استحمام به بررسی جدیدترین راهکارهای برون رفت فتنه سبز از بحران پرداختند.

در ابتدای این مراسم شیخ بی سواد که به اشتباه حمام نمره رفته بود توجیه شد و در عین حال گفت: من حضور خود را در حمام عمومی یک فداکاری بزرگ می دانم! آنگاه مهندس پشت ممد تمدن را کیسه کشید. در همین حین هادی غفاری که با تفنگ بادی به حمام آمده بود هدف خود از آوردن تفنگ بادی به حمام را تخلیه چاه در اثر آبگرفتگی خواند. وی که داشت لیف می کشید از علی مطهری خواست روی سرش آب بریزد که پنجمین فرزند هاشمی با اشاره به بند بودن دستش به لنگ حمام از این کار خودداری کرد. نامبرده گفت: ریش ریش شدن بخشهایی از لنگ حمام به خاطر حرفهای احمدی نژاد در مناظره است! وی با اشاره به قیافه صاحب حمام وی را از لشکریان عمر سعد خواند و در عین حال دلاک حمام را از عناصر سپاه معاویه دانست!


به گزارش خبرنگار حوزه حمام : در ادامه ممد تمدن با اشاره به نقش سنگ پا در توسعه فضای سیاسی کشور از مهندس خواست آرام تر کیسه بکشد، که مهندس گفت: من اسیر این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد. ممد تمدن استفاده از روشور در حین کیسه کشیدن را اقدامی در چهار چوب قانون اساسی خواند و گفت: با بگیر و ببند و ارعاب، چرک بدن از تن آدم در نمی آید. وی افزود: عده ای به اسم کیسه کشیدن با شامپو زدن مخالفت می کنند و عده ای هم به نام دفاع از سنگ پا به جنگ شامپو سدر صحت رفته اند که هر دوی این دیدگاهها افراطی و مخالف با جامعه ای عاری از خشونت است. مهندس هم چرکهای بیرون آمده از پشت ممد تمدن را “چرکهای خداجو” خواند و با انتقاد از مقایسه سران فتنه با طلحه و زبیر از ممد تمدن خواست با تشت روی سرش آب بریزد. مهندس نحوه لیف کشیدن ممد تمدن را ناشیانه خواند و با اشاره به رفتن چیز در چشمش، به نقش لباس شخصی ها در این حادثه پرداخت. مهندس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خشک!


این گزارش می افزاید؛ آنگاه شیخ از “نمره” به حمام عمومی آمد و رفت زیر دوش اما به دلیل جوش بودن آب شیر، شیخ سوخت و در حالی که عصبانی به نظر می رسید گفت: به شما که عرض می کنم من کلا غلط کنم با شما حمام بیایم. در همین لحظه و در حالی که کل حمام عمومی را بخار گرفته بود، آقای پرسه در مه از دلاک خواست که او را یک مشت و مال حسابی بدهد اما دلاک با انتقاد از مواضع دوگانه آقای پرسه در مه، کلید کمد وی را کف رفت! که همین اتفاق باعث شد فضای حمام تا ساعتی متشنج شود. گفتنی است صاحب حمام با اخراج خواص بی بصیرت از حمام عمومی از ایشان خواست به “نمره” بروند تا در فتنه بعدی نمره بهتری بگیرند!


لازم به ذکر است تا لحظه تنظیم این خبر هنوز شیخ در حمام عمومی مانده است

حسين گفت...

آينه ي تمام نماي زندگي ما
در گير و سر در گم در ميانه ي ميدان سنت و مدرنيته

آی سودا گفت...

قبلا هر دو روز یک پست می گذاشتی. چرا اینقد کند شدی؟

هنگامه گفت...

حیران موندم تو ایرانی که همه جا بین آدمها دیوار می کشن،چطور این مدل دستشویی رو ساختن!!

دست خیال گفت...

از عبارت "ما" یاد این شعر زیبای مشیری عزیز شدم که :
... دست هامان نرسیده ست یه هم