۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۱, شنبه

معرفی فیلم 1

برای تنوع هم بد نیست برای اولین بار در وبلاگ به معرفی فیلم بپردازم. برای شروع فیلمهایی را که از ابتدای سال 89 تاکنون دیده ام را به صورت مختصر معرفی می کنم. لازم به ذکر است که با کلیک بر روی نام هر فیلم به سایتی فارسی وارد خواهید شد که به نظرم یکی از بهترین مجموعه های اطلاعات درباره ی سینمای جهان را به شما ارائه می کند.
فارست گامپ Forrest Gump با بازی تام هنکس
مردی که آنجا نبود The Man Who Wasn`t There از برادران کوئن
تویین پیکس Twin Peaks از دیوید لینچ
قاتلین بالفطره Natural Born Killers فیلمی از الیور استون
سرپیکو Serpico با بازی آل پاچینو
مخمل آبی Blue Velvet از دیوید لینچ
تقاطع میلر The Miller Crossing از برادران کوئن
جونو Juno
داستان عامه پسند Pulp Fiction با بازی جان تراولتا و کارگردانی کویینتین تارانتینو
لاندن London
ماه عسل تلخ Bitter Moon از رومن پولانسکی
دروازه ی نهم The 9Th Gate از رومن پولانسکی با بازی جانی دپ
آپارتمان The Apartement از بیلی وایلدر و بازی جک لمون
مچ پوینت Match Point به کارگردانی وودی آلن
مودیلیانی Modigliani با بازی اندی گارسیا

۲۴ نظر:

سیدعباس سیدمحمدی گفت...

سلام علیکم.
ده دوازده سال پیش از خرمشاهی تعبیر «ماه حنظل» را شنیدم.
ظاهراً اشاره اش به فیلمی بوده که در وبلاگت معرفی کردی.
***
من دیشب شبکه ی سه فیلمی دیدم با بازی ی رابرت ردفورد ظاهراً با عنوان تسویه.
مثل این که نصفش سانسور شده بود. من نفهمیدم سر و ته فیلم چی بود.

محمد جواد شکری گفت...

اکثر فیلم هایی که دیدی را دوست نداشته ام، البته باید بگویم قصه های عامه پسند و ماه عسل تلخ فیلم های خوبی بودند که ارزش دارند بارها و بارها دیده شوند

مهرگان گفت...

سلام
واقعا خجالت کشیدم!در عرض یکسال گذشته کلی فیلم دیدم همشون هم فیلمهای درست حسابی بودن. اما هیچ کدوم ازین فیلمها رو تا حالا ندیدم!

پدرام گفت...

همه این فیلم ها را به جز دو فیلم برادران کوئن را دیدم اما همشون یه طرف اون مودلیانی یک طرف.
زمانی فکر می کردم دیگر شاهکاری مثل فارست گامپ و مچ پوینت ساخته نمی شود اما مودلیانی را که دیدم دل و دینم را به دنیای سینما باختم.
عالی بود مرسی محمدرضای خوش سلیقه

دست خیال گفت...

یه زمانی خیلی زیاد فیلم میدیدم اما متاسفانه مدتیه حسش نیست.فعلا با خوندن کاب سیراب میکنم خودمو تا ببینم این روح سرکش کی خیال آرامش داره.
***
در مورد پست قبل هم زیاد دیدم ااین مسائلی که میگی.شدیدا و شدیدا به زندگی اخلاقی نیازمندیم البته نه اخلاقی که هر زشتی رو توجیه کنه با عناوین مختلف.شاید از این رو باشه که به سیستم اخلاق فضیلت دارم گرایش پیدا می کنم.

ناميرا گفت...

كلا اين آل پاچينو رو من ازش بسي بسيار لذت مي برم .از بعدازظهر سگي اش بگير تا بي خوابي و همين سر پيكو.

موديلياني رو هم كه به خاطر بي قيدي عجيبش و همين طور عاشقانه ي عجيب ترش،هنوز در اعماق وجودم حس مي كنم.

از اين فيلم هاي جنايي هم كه معرفي كردي خوشم اومد.فكر كنم حتما بايد اين تويين پيكس رو ببينم.

درخت ابدی گفت...

سلام. سه تاش رو ندیدم: سرپیکو، تقاطع میلر، و آخری.
"امتیاز نهایی" فیلی بود که باعث شد نظرم در مورد آلن برگرده؛ قبلا "آنی هال" رو ازش دیده بودم که حتا یک لحظه سکوت توش نبود، بس که ور می زد.
لینچ و پولانسکی رو هم تقریبا تمام کاراشون رو دیدم.

نفیسه گفت...

به به جه قدر فیلم.
وای اولین اسم تو فهرست فیلمهات که شاهکاریه واقعاً من هنوز هم یادش می افتم کلی احساس خوب دارم.
به جز یی دوتاش بقیه رو دیدم. در مورد لینچ و پولانسکی کلاً عجیب و غریب اند این بشرات ولی سلیقه فیلم بینت هم خودمونیم خوبه ها .

فرزانه گفت...

سلام
انتخاب فهرست فیلم کار آسانی نیست
ممکن است فیلم های خوبی جا بمانند و یا ... بهر حال بیشتر سلیقه ای است
از اینها تماشای قاتلین بالفطره الیور استون را هرگز نتوانسته ام تحمل کنم چند بار نصفه دیده امش
فیلم های پولانسکی و تارانتینو را ولی دوست دارم

Alireza گفت...

به عقیده شخصی من این فیلم مودیلیانی نمونه بارز خشونت افسار گسیخته در سینما به منظور القا مفاهیم فاشیستی به مخاطبه. من زیاد فیلم نمی بینم ولی این فیلم سخیف ترین ملودرامی است که تا به حال دیدم. اما انصافا فیلم خوش ساختی است.

علیرضا گفت...

سلام مجدد. من کامنت پدرام رو نخونده بودم. الآن خودنم که کار از کار گذشته. اگه خونده بودم سعی می کردم یزره لحن کامنتم رو کنترل کنم.

هیوا گفت...

سلام
چند مدت پیش بود که ماه عسل تلخ را دیدم و هنوز آن جمله اسکار را که گفت همه ی ما یک رگه سادیسم را در وجودمان داریم و وقتی بدانیم یک نفر فوق العاده دوستمان دارد، بر ضد او به کار می بریم را در ذهنم حک شده می بینم.
فارست گامپ هم عالی بود و به شما توصیه می کنم فیلم شیاطین و فرشتگان را با بازی تام هنکس نگاه کنید، زیباست.
در ضمن کتاب نظام های سلطانی چاپ 1380 بوده که من اشتباهی 1388 را نوشته بودم!

نوستالژیک گفت...

میگم دیروز یادداشت عاشقانه،امروز معرفی فیلم،خدا آینده لیبرال دموکراسی رو بخیرکنه!:))
---
غیر از اون فیلم آخری،مابقیشون رو دیدم.هرچند با انتخابات از رومن پولانسکی چندان موافق نیستم ولی لیست بی نقصیه.به کسایی که کامنت منو میخونند توصیه میکنم اسم این فیلمارو یک جا یادداشت کنند ضرر نخواهند کرد.

دمادم گفت...

برای فارست گامپ و تقاطع میلر لینکی برای دانلود سراغ ندارین؟

فارست گامپ رو مدتها پیش دیدم اما دوباره دیدنش ضروریه و تقاطع میلر رو ندیدم متاسفانه.
ممنون

هادی طباطبایی گفت...

تخصص در هیچ زمینه ای ندارم خصوصا در عرصه فیلم.پس از نظر دادن معذورم محمد رضای عزیز

someone else گفت...

سلام.
کوفتت بشه این فیلمهایی که دیدی!
ولی خداییش سایتی که معرفی کردی ناموس بود!
همچنین یه چیز دیگه هم کوفتت بشه!

مرمر گفت...

عجب سایتی؟نا مرد چرا رودتر به من معرفیش نکرده بودی!؟

خوب من الان نگاه میکنم میبینم کاش هنوز 16-18 ساله بودم. من بهترین کتابها رو اونموقع خوندم بهترین فیلمها رو اونموقع دیدم و افسوس میخورم که چرا این روند روادامه ندادم. هرچی هم بلدم از همون 2 ساله...

فارست گامپ فیلیم بود که من و به دیدن فیلم روز عادت داد. یادمه وقتی فارست گامپ رو ازتهران خریدیم با نواروی اچ اس هنوز رو پرده سینماها بود. خود فیلم هم از سینما گرفته شده بود. اونموقع هیچکس فیلم رو همزمان نمیدید. !!! و من تو یه شهر کوچیک ...........
بعد شجاع دل مل گیبسون.. و بعد یاد گرفتم فیلمهای روز چهان رو ببینم نه که بعاد از هزار سال یه فیلم به دستت برسه تا سال 2001 روند ادامه داشت اما بعدش دیگه نه!

match point تو وبلاگ سینماییمدر موردش نوشته بودم...فیلمی بود که با موضوعی تکراری اما بی نظیر ساخته شده بود. بعداز اون عاشق کارهای وودی الن شدم
قاتلین بالفطره رو هرگز نتونستم ببینم جز 10 دقیقه اول.
ماه تلخ... فیلمی که شاید بخندی اما دیدگاهم رو نسبت به روابط جنسی و رابطه عاشقانه عوض کرد. برای همین دوستش دارم فطیر. اونجا فهمیدم طف مقابل رو هر چه قدر دوست داری باید رهاش بذاری اون ناچار نیتس دوستت داشته باشه

بقیه رو هم که متاسفانه ندیدم!

میهن پرست گفت...

حیف که فیلم های دیوید فینچر رو معرفی نکردید، حیف
تمام فیلم های فینچر دیدنی هستند و مطمئنا فیلم های زیادی از او دید اما نمی دونم چرا معرفیشون نکردید!

آیسودا گفت...

چرا من اسم فیلم هایی که می بینم یادم نمی مونه؟:)

اويس گفت...

تو اين چند ساله تا اونجا كه يادمه نه كتاب خوندم نه فيلم ديدم، تنبليه ديگه! ولي يك فيلم پيشنهاد مي كنم كه تازگي ديدم اونم دوبار، اگه قدرت تشخيص درستي داشته باشم بسيار دل نشينه، "into the wild" كارگردانش هم "شان پن"

میهن پرست گفت...

ابتداش رو یادم نبود!
نه اینکه در قسمت نظرات نمیشه مطلب رو خوند از همین رو فراموشی بنده رو ببخشید.
فیلم "بازی" فینچر هم از آن فیلم هاست...

مجموع پریشانی گفت...

مرسی
چه پست خوبی بود. من به عنوان خواننده اینجا آرزو میکنم این مقوله رو ادامه بدی..

مچکرم

حسين گفت...

سلام عجب پستي
ببينم چقدر از سال 89 گذشته كه تو اين همه فيلم ديدي در اين سال!!!؟؟؟
حسوديم شد شديد!!!

خيلي هاشو نديدم و بعضي هاشونم تو ليست انتظارن! اما ماه عسل تلخ رو يه جورايي دوست داشتم.
سپاس از معرفي اين سايت جالب.

سیدعباس سیدمحمدی گفت...

سلام علیکم
به نظر این جانب
کامنت خانم آیسودا در ذیل
http://somniloquist.blogfa.com/post-13.aspx

که این چنین است:

«به عیال مربوطه بگید شب شما را تو آب نمک بخوابونه که کامنتتون از شدت شیرینی دلم را زد»


شایسته ی اخذ جایزه ی بهترین و دندان شکن ترین و احتمالاً ادب کننده ترین کامنت اردیبهشت ماه در تمام وبلاگهای فارسی در تمام دنیا است.