۱۳۸۹ فروردین ۱, یکشنبه

تخفیف و شرمندگی

پایانش را کس نمی داند که با کدامین واقعه همزمان خواهد بود اما آغازش گوییا با شروع عملیات فتح المبین بود. بیست و هشت سالگی را امروز تمام می کنم. از امروز می شوم بیست و هشت سال و یک روز و بعد دو روز و بعد سه روز و الی آخر.
در یکی از بیمارستانهای تهران شروع کردم و معلوم نیست در کدام گورستانی به پایان برسانم. هر چه که هست این پست هم «سنّت»کی ست که کم کم به سان دیگر آیین ها و سنت های دیگر فراموش خواهد شد. البته فعلا که نشده.
پارسال اینجا بساط کیک و شمع و گل و پروانه و مگس و سوسک و شب تاب بود و امسال خودمانیم به سان نوبرانه ی جامانده از بازار. ته بساطمان هم چیزی نیست شرمنده.
به قول کافکا روز تولد هر کسی روز تخفیف مجازات اوست. امسال هم آرزوی همین را داریم. در ضمن اگر کامنتی از بنده مشاهده نمی کنید دلیلش دسترسی کم و سخت به اینترنت آن هم دایل آپ است که شرحش قصه ایست پرغصه. کماکان شرمنده.

۲۹ نظر:

ندا گفت...

سلام
تبریک بابت روز نو ،سال نو ،تولد و ...خلاصه تمام چیز هایی که از نو شروع شدند بعد از آن 13 ثانیه.

درخت ابدی گفت...

سلام.
پس تولد عید شما مبارک. جفتش رو تبریک می گم و سال خوبی رو برات آرزو می کنم.
زیاد به آخرش فکر نکن: عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم بود.

الهام گفت...

سلام
مبارک باشه هم سال جدید و هم تولدتون.

سیاهی گفت...

با درود
نوروزتان پیروز با سالی نیکو و خجسته.

فکرباصدای بلند گفت...

به به
تولدت مبارک باشه
انشالا هرچقدر دوست داری زنده باشی :)

سیاهی گفت...

به نظر منکه حیاتی نبوده تا بخاد مرگی باشه.در واقع شروعی وجود نداشته تا سرانجامی باشه.

مرمر گفت...

سلام محمدرضا جان تولدت مبارک.. میگفتی برات کیک و گل و شیرین و ....میاوریدم اینجا شلوغش میکردیم(چشمک)

امیدوارم سالهای سال زنده و شاداب وسلامت و ................... باشی

هادی طباطبایی گفت...

سلام.تولد و نوروز بر شما مبارک.اما بهار را چه کند آن دلی که شادان نیست.امیدوارم که سال آینده سال پیروزیهای سبزباشد.

محمد جواد شکری گفت...

" تاریخ تولدم را خواسته بودید، دوستان آن را از جمله ی اسرار مگو می دانند؛ ولی حقیقت این است كه بر خودم مجهول است. ولی یقین دارم تاریخ وفاتم روشن تر از تاریخ تولدم خواهد بود شاید نتیجه ی آشنایی من با قلم و قرطاس(كاغذ) همین باشد."
محمدعلی جمالزاده
---
تولدت مبارک
لاهیجانم و خیلی خوشحال می شوم ببینمتان

هلوع گفت...

انشاالله که عمر صد ساله داشته باشی برادر.

محمد جواد شکری گفت...

اگر بخواهید همین الان هم هوای خوبیست برای بیرون رفتن از خانه ، اگر هم الان وقت ندارید علامت بدهید تا یک قرار دیگر بگذاریم!

محمد جواد شکری گفت...

محمد رضا جان ایمیلت را چک کن، شماره ام را برایت فرستادم

محمدرضا گفت...

تولد خوبی داشته باشی!

ivalyosha گفت...

از طرف من هم ایضا ً کامنت محمدرضا:"تولد خوبی داشته باشی!"!

هادی بیات گفت...

سلام علیکم
سال نو بر شما و بر همه جویندگان نیز مبارک باشد و می دانی که عاقبت جوینده یابنده است!

آیسودا گفت...

سلام بر پسر فروردین. تولدت مبارک

سیدعباس سیدمحمدی گفت...

سلام علیکم.
***
حدیث:
أحسن الحیاء استحیائک من نفسک.
نیکوترین حیا، حیای از خودت می باشد.

حدیث:
استحی من اللَّه استحیاءک من رجلین من صالحی عشیرتک.
از خدا مانند دو تن از خویشان صالح خود شرمگین باش.
***
گمان کنم این روزهای آخر سال و اول سال، دولت و سپاه و قوه ی قضائیه (ظاهراً در امر ملّی ی «فیلترینگ» و در امر ملّی ی کاستن از سرعت اینترت (حتا اینترنت موسوم به «پرسرعت»)و در امر ملّی ـ ذهبی ی «پارازیت انداختن بر شبکه های ماهواره ای» فقط دولت دخیل نیست بلکه همه با هم خدمت می کنند در این امر ملّی) دایال آپ و پُرسرعت مُرسرعت را همه را کم سرعت کرده اند، تا ملت به دید و بازدید و این کارها برسند.

***
ببخشید. اولاً تولدت مبارک. ثانیاً با خودت خلوت کن ببین اُنسَت با کافکا و این جور آدمها بیشتر است یا با والدینت. لازم مجدداً «ببخشید» را بگویم.
من خیال می کردم والدینم علاقه ی خاصی به من ندارند. امشب پدرم صحبت می کرد. گفت «... عباس را شبی که در بیمارستان قلب تهران [حدود سال 1362] بستری کردند، من و مادرش خوابمان نبرد و اصلاً نتوانستیم در خانه بمانیم، و رفتیم خونه ی مادر ِ مادرش ...»
من شنیدم این حرف را. خیلی کیف کردم!!
شاید از این حرفها، در صندوقچه ی دل ِ پدرت باشد.
ببخشید.

نوایش گفت...

دیکتاتور ها آخرین کسی اند که سقوطشان را درک می کنند
پیر شاهان خون ریزند
دیکتاتور ها کور می ممیرند

تولدت مبارک

تلخ گفت...

سال نو و میلاد حضرت رند پیر لیبرال دموکرات بر همه مسلمین جهان مبارک باد!

بهمن گفت...

خدا کند این توفیق نسیبم شود که فرصت مطلعه ی نوشته های شما را پیدا کنم.بدون شک استفاده ی فراوان خواهم برد.نوشته های شما خود یک دانشگاه است ای کاش درسن محمد رضاها بودم.موفق باشید

فرزانه گفت...

سلام و تبریک با آرزوهای خوب

مقداد گفت...

تا ندانم کسی از اینکه یکسال بزرگ تر شده خوشحال است تولد کسی را تبریک نمی گویم
ولی هرگاه روز تولد دوستی می اید خوشحال می شوم که یادم می اید هنوز هست
یکسال بزرگ تر شد ولی فعلا هست

ناشناس گفت...

سلام

سال نو مبارك
با تاخير تولدتهم مبارك

سیدعباس سیدمحمدی گفت...

سلام علیکم.
ای بابا!
نکنه میخای این دو تا شیویدی هم که در کله ات هست، بریزد، بعد دست به کار شی!
نکنه میخای یک زانتیا زیر پات باشه و سند منگوله دار یک آپارتمان 120 متری در تهران دستت باشه، بعد دست به کار شی!

ستاریان گفت...

سلام
آمدم برای عرض تبریک عید و نو شدن سال ، که می بینم با سالروز تولدت قرین و یکی شده است حالا سه بار باید تبریک بگویم
اولاسال نو را صمیمانه تبریک می گویم
دوم اینکه تولدت مبارک و امیدوارم سالهای عمرت پر برکت و همراه با سعادتمندی باشد
و تبریک سوم برای اینکه در ماهی به دنیا آمده ای که من به دنیا آمده ام!!
------
کامنت تبریک شما را در وبلاگ آقای قاسم فام دیدم از شما ممنونم و از کامنتدونی شما برای عرض تبریک سال نو به همه ی دوستان حاضر کمال استفاده را می برم. به خصوص خدمت آقای بیات عرض سلام و تبریک دارم که وبلاگشان اخیرا فیلتر شده و من با کامپیوترم فعلا امکان دسترسی به وبلاگهای فیلتر شده را ندارم
امیدوارم سال جدید برای شما و هه ی دوستان حاضر و عموم ملت ما سالی توام با صبر و سعه صدر و در آغوش کشیدن موفقیتهای روزافزون باشد

ستاریان گفت...

با آقای سید محمدی شدیدا موافقم به قول بر و بچ امروزی ناگهان خیلی زود دیر می شود از ما گفتن!!

دمادم گفت...

بزرگی گفته که سال نکو از بهارش پیداست. همزمانی تولد بهاربا سالروز تولدتان شایدیکی از آن نکوییها باشد.
تبریک می گویم.

ققنوس خيس گفت...

بالاخره تونستم اينجا كامنت بذارم !
تولدت مبارك محمدرضا جان

اويس گفت...

like