۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

تاملات کافکایی12



* روش‌های علمی‌ای که با انتقاد مخالفند به طور غیر مستقیمی از وضع موجود دفاع می‌کنند.

* کلیسا گویا مایل بود نظرات علمی جدید را بپذیرد؛ مشکلش این بود که افرادی غیر مسیحی و خارج از کلیسا به آن دست یافته بودند. می‌دانید که دیگری همیشه اَخ و یا به قول سارتر، دوزخ است.

* معمولا رذایل فردی ما فضیلتی‌ست جمعی و برعکس.

* کسی می‌داند سوکارنو نیم میلیون انسان را در اندونزی کشت؟ کسی می‌داند گروه کمونیست راه درخشان در پرو در ده سال 25000 نفر را کشت؟

۱۶ نظر:

Alireza گفت...

محمدرضا جان عزیزت یک دستی به سر و روی این بلاگت بکش. من می بینم کهیر میز نم.
http://1988fa.blogspot.com/2009/08/12.html
توی این پست دو تا سایت معرفی کردم برای قالب بلاگاسپات. موفق باشی !

قاسم‌فام گفت...

سلام
خب پس به سلامتي اومديد اينجا. مبارك است. مثل روزهاي اول اسباب كشي!
به به!قاب عكست هم كه به ديواره؛ كلي خوشوقت شدم زيارتتون كردم. چقدر هم قيافه‌ات به نوشته‌هات مي‌آد. چقدر هم به مخاطب انرژي تحويل مي‌دهيد.

نمي‌دونم دقيقا علتش چيه ولي بلاگفا اين روزها نتونست خوب جوابگوي كاربراش باشه.

اين كمونيسم هم داستاني بود. ظاهرا تجربه كمونيسم به صورت اسلامي در كشور ما در حال تكراره.

سالم و سربلند باشيد.

تلخ گفت...

این وبلاگ جدید موجب شد تمثال معظم له را ببینیم.
مدتها بود که دیدن آن چهره مشعشع آرزویمان بود!
مبارک باشد وبلاگ جدید فقط یک کمی کج و کنجل است که انشاالله اصلاح میفرمایید

خران دو عالم گفت...

خوب جایی است..!

محبوبه میم گفت...

خانهی نو مبارک . شما که نوشته های مارا نمی خوانید اما من از طریق آی گوگل نوشته هایتان را دنبال می کردم یا ریدر . به هر حال به نظر میاد که این وبلاگ با موضوعات متنوع تری ادامه خواهد یافت .
موفق باشید

اویس گفت...

ما با این تاملات زنده ایم مرد.

Alireza گفت...

ادعخک]|إأآۀً:*آۀغـگـۀخهرادقذ؛إۀهع«ً

الآن دارم سرمو می زنم به کیبورد!

Alireza گفت...

هیچی به نظرم این ایده ی جالبی اومد. اینکه آدم وقتی سرش رو می زنه به کیبور، کیبور چی می نویسه! همین. جدی نگیر و اصلا به مکالمه ی اونشبمون ربطش نده! می گم این بلاگر کامنت خصوصی نداره؟ اگه یه همچین چیزی پیدا کشفیدی بگو. به نظرم لازمه واقعا!

محمدرضا گفت...

موفق باشید.

مرمر گفت...

سلام مبارک هرچند از اینجا خوشم نمیاد!!!!

اولا چرا خصوصی نداره؟!!!
دوما حال نمیکنم باهاش دیگه چی کار کنم!
سوما:چرا شکلک نداره؟

چهارما هم بعدا پیدا میکنم1


خب در مورد لینکی که برام گذاشتی و رفتم و خوندم.. ببین فکر میکنم خیلی خیلی خیلی قبلتر از انتخابات وقتی یکی از هنرمندهای ما موسوی رو امیر کبیر زمان دونسته بود من همین مطلب رو که معرفی کردی نوشتم اما خب به زبان خودم!

و باز هم در زمان انتخابات نوشتم..
اما امروز این مطلب(اگر آ[رش را نخوانی) جایی ندارد..
هر روز باید بهانه ای داشت برای در جریان نگه داشتن راه سبز امید و یا جنبش سبز. چرا وقتی موسوی و کروبی دارند خوب راه رو پیش میبرند بخواهیم خرابشون کنیم!؟ این عقاید فقط از عده ای که دور از کشورند و یا بالکل جایی ندارن برمیاد که هی میخوان ساز مخالف ملت بزنن!

از روز قدس تا 13 آبان هیچ مناسبتی برای در جریان نگه داشتن نداشتیم چه بهتر که چه ساختگی و چه واقعی مناسبتی ایجاد کنیم. این اصلا به شخصیت ربط نداره..
مطمئنا تولد من و x وy موج ایجاد نمیکنه اما رهبران اصلاحات موج ایجاد میکنند

من تا روزی که جنبش سبز به جایی برسه حمایت میکنم از موسوی کروبی خاتمی و .... و هرزمان که به مرحله اجرایی در آمد اشتباهات پدران و مادرانم را نمیکینم.. و مطمئنم نسل ما با تجربه نسل گذشته به جایی خواهد رسید که انها قرار بود سی سال پیش برسند.

اما هرگز اجازه نمیدم عده ای که دور از هیاهوی وطن و سیاست واقعیش هستند بیایند و وز وز کنند!

یک موی گندیده خاتمی و موسوی و کروبی و ابطحی و نبوی و .... رو ترجیح میدم به آدمهایی که ادعای روشنفکریشون گوش فلک رو کرد کرده اما یک روز از خوش نشینی غرب نیامدند تا با مردم همراهی کنند.

ناشناس گفت...

سلام
منزل نو مبارک باشد
یک چیزی می گفت یک نفر
که اگر خاتمی برود دو روز وسط دانشگاه تهران بنشیند و اعتصاب غذا کند تمام دنیا توجهشان به کار او جلب می شود
یعنی راههای هوشمندانه ای برای مبارزه ی بی خشونت وجود دارد
البته هر کس طبق جایگاه و مقامش
***
نتوانستم آدرس وبلاگم را تایپ کنم
اینجا اعمال شاقه است
سیدعباس سیدمحمدی

روح انگبز گفت...

شخصي به دكتر مراجعه كرد و گفت؛ آقاي دكتر مدتي است كه هيچكس به من محل نميذاره و انگار نه انگار كه من هم وجود دارم! دكتر گفت؛ نفر بعدي!

امید گفت...

1. من هم از اینجا خوشم نمی آید ... دل خوش میکنم که : یوسف گمگشته باز آید به کنعان ! غم مخور !

2.نظر خانوم مرمر با عرض شرمندگی یکی از سخیف ترین نظریاتی بود که تا امروز دیده ام :
1.2. ماکیاولیسم می دانید چیست ؟ یعنی : "هر روز باید بهانه ای داشت برای در جریان نگه داشتن راه سبز امید " ... به چه قیمتی !؟ به هر قیمتی !

2.2.این مهم نیست که صبح تا شب خطاب به طرف مثابل شعار "دروغگو" می دهیم ! وقتی کار خودمان گیرکرد "چه بهتر که چه ساختگی و چه واقعی مناسبتی ایجاد کنیم."

3.2. "چرا وقتی موسوی و کروبی دارند خوب راه رو پیش میبرند بخواهیم خرابشون کنیم!؟ " ...واقعا چرا !؟
... انتقاد !؟ ... نه آقا ! به هر کسی که در هر موقعیتی نباید انتقاد کرد ! ... باید مصلحت را دید ! ... کشور در شرایط جنگ است ! ... این حرفها مال غربی هاست ... تازه این که ما بگوییم در شان یک جنبش آزادیخواهانه وبرابرطلبانه نیست که برای کسی (بالاخص رهبر تصادفی که تا کنون به هیچیک از آرمان های جنبش به جز رئیس جمهور شدن خودش اعتراف نکرده) تولد بگیرد , "تخریب کردن" آن شخص است !

4.2. جالب آنست که به نظر ایشان : "این اصلا به شخصیت ربط نداره.. " ... سوال اینست که پس چه اقدامی می بایست از جنبش سبز سرمیزد که خانوم مرمر بگوید به شخصیت ربط دارد و "کیش شخصیت" نامیده میشود !!؟ ... سالروز بالغ شدن آقای میرحسین ! ... سالگرد ازدواج گرفتن برای میرحسین و زهرا ! ... سالروز تولد بچه اولشان ...

5.2. ببینید آش چقدر شور بود که میرحسین هم در بیانیه اش آن را "کیش شخصیت " نامید ! ... البته بماند که
لغو مراسم از ترس و تهدید بود یا واقعی نبودن تاریخ تولد یا ... اما بحث اینست که نکات مثبت رفتار میرحسین بعد از انتخابات (جا نزدن او تا این لحظه) در تاریخ ثبت می شود اما آنقدر سبز نیست که سرخی خاوران رابپوشاند

امید گفت...

6.2. "من تا روزی که جنبش سبز به جایی برسه حمایت میکنم از موسوی کروبی خاتمی و ..."
فرق ما با شما همین است ! ما تا روزی از موسوی و کروبی و ... و خود جنبش سبز حمایت می کنیم که اعمال
و رفتارشان مطابق با خرد و عدالت و اخلاق باشد ... ما هر عمل رهبران تصادفی جنبش را در ترازوی خرد
خود می سنجیم !

7.2. "و هرزمان که به مرحله اجرایی در آمد اشتباهات پدران و مادرانم را نمیکینم" ... عجب ضمانت اجرایی
ای ! ... من نمی دانم شاید پدر و مادر شما از کسانی بودند که چیزهایی در ماه می دیدند ! اما خانواده این حقیر شکست آرمان هایشان را به خاطر عدم انتقاد و خوش باوری پیش از آنکه چیزی "به مرحله اجرایی در آید " و
"جنبشی به جایی برسد" و "خر بعضی ها از پل بگذرد" می دانند ... وگرنه وقتی "خر از پل گذشت " چه سودی
دارد ناله ما !؟

8.2. "مطمئنم نسل ما با تجربه نسل گذشته به جایی خواهد رسید که انها قرار بود سی سال پیش برسند."
با این جمله کاملا موافقم چون نسل گذشته اصلا نمی دانستند به کجا می خواهند برسند !! ... آنها فقط می دانستند که چه "نمی خواهند " ! ... نسل سبز امروز هم احتمال قوی به همان جاها می رسد ... در شعار های سبزها پیش از انتخابات آیا چیزی جز "نخواستن احمدی نژاد" مشاهده کردید !!؟ الان چه !؟

3."اما هرگز اجازه نمیدم عده ای که دور از هیاهوی وطن و سیاست واقعیش هستند بیایند و وز وز کنند!"
وز وز ویژگی مگس است دوست عزیز و اطلاق نام "مگس" به کسانی شایسته است که سی سال "مگس صفتانه" دور شیرینی قدرت می چرخیدند و سر سوزنی هزینه نمی دادند ! ... آیا رویتان میشود که زندگی سیاسی خود را با "باطبی" و "گنجی" و یا حتی "نبوی" "بهنود" و "سروش" مقایسه کنید ! ... زندگی سیاسی موسوی و کروبی و خاتمی را چطور !؟ ... حتی کسی که از ترس شایط هیچ فعالیت سیاسی در ایران نداشته , وقتی به خارج می رود و به جای تاسیس یک شبکه "بشکن و بالا بنداز" و "قر و قمبیل" , حنجره پاره می کند و فریاد می رند و می نویسد , کم ارزش تر از کسی است که با رفتن به خارج "گور بابای وطن" می گوید و از جامعه جدیدش لدت می برد !!؟

من درست بر عکس شما یک موی گندیده این اشخاص که هنوز غیرتی در وجودشان می جوشد را به هر روحانی و غیر روحانی جنایتکار و کم سوادی ترجیح می دهم که نزدیکترین کسانش را می گیرند و دم نمی زند و مدارای
نظام می کند و اعلام وفاداریش به اصول مترقی و مششع سیستم فعلی گوش فلک را کر کرده است !

4.هیچ انسان ابلهی جایی که "رفاه و آسایش" دارد را رها نمی کند تا به جای "پر فلاکت و نکبت" بیاید ... اگر
رهبر سیاسی این کار را بکند , بیاید تا کشته شود , تا دستگیر و شکنجه شود تا حرفی که می توانسته پیشتر در مقیاس وسیع بزند را در سلول انفرادی بزند , در سلامت عقل او باید تشکیک کرد ... به شخصه من یونجه بار همچین انسان سیاسی نمی کنم ! چه برسد که حامیش باشم ! ... شما را نمی دانم !

5. چیزی که برای من حالب است آنست که شما اصولا با چه بخش هایی از سیستم فعلی مشکل دارید !؟ ... فقط با آقای A که برود و آقای B بیاید !!؟

قاسم‌فام گفت...

سلام

با آرزوي شما همراهم. من هم اميدوارم.كاش بي نياز از هر اسمي بشويم.

اما!
من هم گاهي گرم بازي و ياركشي مي‌شوم. به هر حال سطح بازي سياست ما همينه ديگه. فعلا به جاي برابر نهاد دلايل بايد شخصيت رديف كنيم.

اين اسامي را براي كساني اوردم كه احساس مي‌كنم برايشان نوعي نشانه هست.

موفق باشيد.

farzad گفت...

سلام برادر. نکته اول مرا برد به دنیای پوپر. نکته دوم اما مرا یاد شریعتی انداخت و ان جمله معروفش:در علم ببین چه می گویند در جامعه ببین که می گوید. نکته سوم اما فرخنده یاد عبدالکریم سروش را تداعی می کند و چهارمین نکته تا این لحظه و چه بسا تا مدتهای مدیدی مرا همراه شما خواهد کرد، آری شما؛ رند لیبرال دموکرات.
در ضمن نقل و انتقالات مبارک.